Dijous, 24 De Maig De 2018

26/02/2018

CONCERT DE LA “CORAL JOIA DE MAIG D’ANGLESOLA” DINS EL V CICLE DE CONCERTS “BELLPUIG RESSONA”

Avui diumenge 25 febrer a les 12 del migdia al Teatre Armengol de Bellpuig, hi ha tingut lloc el segon concert del V Cicle de concerts al Teatre Armengol “Bellpuig Ressona”.

El concert davui loferia la Coral Joia de Maig dAnglesola, sota la direcció de Narcís Cercós, que amb més duna trentena de cantaires dalt lescenari i amb el pianista acompanyant Marcel Fabregat, han ofert un repertori que constava de tres blocs ben diferenciats en gèneres i estils.

El primer bloc estava dedicat a la música polifònica i a la música sacra, amb peces de J. S. Bach i Pau Casals; el segon, al gènere operístic amb alguns dels grans moments del món de l'òpera. Finalment en el tercer i últim bloc han interpretat cançons tradicionals de la nostra terra i música dautors catalans com Lluís Llach.

Propers concerts del V Cicle de Concerts al Teatre Armengol Bellpuig Ressona:

"    11 de març de 2018: Big Band Aula de Músics de Tarragona.

"    29 dabril de 2018: Orquestra Simfònica del Conservatori de Cervera.

"    3 de juny de 2018: Banda Municipal de Música de Bellpuig.

Tots els concerts tindran lloc al Teatre Armengol a les 12 del migdia.

Preu de lentrada: 3/¬ (gratuït pels alumnes de lEscola Municipal de Música de Bellpuig).

El V Cicle de concerts al Teatre Armengol Bellpuig Ressona, lorganitza lEscola Municipal de Música de Bellpuig, amb la col·laboració de lAjuntament de Bellpuig.

Coral Joia de Maig dAnglesola.

La coral Joia de Maig dAnglesola és una coral formada lany 1949 per un grup dhomes del poble amb la voluntat de cantar les Caramelles el dia de Pasqua. Així continua fins ben entrats els anys 60 quan el cor passa per una gran transformació esdevenint un cor mixt i canviant totalment de repertori. En aquesta època shi comença a introduir la música polifònica del Renaixement i del Barroc sense deixar de banda en cap moment  la música tradicional catalana i dautor.

Des de sempre, la coral ha estat oberta a totes  persones daltres indrets que, mogudes per la sensibilitat de la música i el cant han volgut compartir aquesta experiència. Aquesta particularitat, ha  permès a uns i altres  un major enriquiment  musical i humà. A més, ha establert uns vincles de relació i damistat que van molt més enllà de la música.

La formació ha realitzat nombrosos concerts a les comarques de Lleida i a diferents indrets de Catalunya i les Illes. També ha ofert concerts a diferents ciutats de lestat Espanyol, França i  Ucraïna.

El seu repertori habitual inclou Cançó popular catalana i polifonia dels segles XV, XVI i XVII així com també repertori del Classicisme i del Romanticisme musical, no només en llengua catalana sinó també amb textos originals  en  anglès,  italià, francès o llatí.

Actualment, aquesta coral amb prop de 70 anys dhistòria està formada per una quarantena de cantaires dAnglesola i de diversos pobles de les comarques lleidatanes.

Narcís Cercós nés el director des de lany 2008, i en lactualitat Marcel Fabregat és el pianista acompanyant.