Dissabte, 20 De Gener De 2018

08/01/2018

BELLPUIG TANCA L’ANY JOSEP MARIA BERNAT AMB EL CONCERT DE REIS A CÀRREC DE LA BELLPUIG COBLA I LA COBLA MEDITERRÀNIA, I EL LLIURAMENT DE LA XXIII BECA JOSEP MARIA BERNAT PER A JOVES INSTRUMENTISTES DE COBLA Al Teatre Armengol de Bellpuig, la Bellpuig Cobl

Al Teatre Armengol de Bellpuig, la Bellpuig Cobla i la Cobla Mediterrània oferiran el tradicional Concert de Reis de Bellpuig,

tot tancant el cicle de concerts dedicats a la commemoració del 25è aniversari de la mort de Josep Maria Bernat, què fou director de totes dues cobles.

Durant el transcurs del concert es lliurarà la XXIII Beca Josep Maria Bernat per a Joves Instrumentistes de Cobla, que cada any convoca lAjuntament de Bellpuig i lAssociació Músics per la Cobla, amb el suport de la Colla Sardanista de Bellpuig.

Lajuntament de Bellpuig, amb motiu del 25è aniversari del traspàs de Josep Maria Bernat, retia homenatge al compositor, amb tot un seguit dactes que sanaven desenvolupant al llarg de lany i que començaven amb el Concert de Reis de la Bellpuig Cobla de lany passat i finalitzen enguany amb aquest concert.

El concert de Reis de lany 2018 a Bellpuig, lorganitzen lAjuntament de Bellpuig i lAssociació Músics per la Cobla, amb la col·laboració de la Colla Sardanista de Bellpuig i el patrocini de Llavors Fitó.

XXIII Beca Josep Maria Bernat per a Joves Instrumentistes de Cobla.

Mar Vilar, instrumentista de flabiol, de 20 anys, és la guanyadora de la 23a Beca Josep Maria Bernat per a Joves Instrumentistes de Cobla.

Així ho va acordar el jurat qualificador de la beca, després descoltar en audició privada els joves instrumentistes de cobla que van quedar finalistes daquesta edició.

Lacte de lliurament de la beca tindrà lloc en el transcurs del Concert de Reis de Bellpuig, on la guanyadora interpretarà una peça.

La Beca Josep Maria Bernat per a Joves Instrumentistes de Cobla es convoca en caràcter individual i està dotada amb 2.500 ¬.

Com el seu propi nom indica, es tracta duna beca dirigida als estudiants dinstruments de cobla joves, que no hagin complert els 21 anys.

LAssociació Músics per la Cobla convoca aquesta Beca, amb el suport de les  institucions i associacions musicals del municipi de Bellpuig, amb la intenció de promoure lestudi dels instruments que conformen la cobla, conjunt musical ben peculiar i característic del nostre país, i amb la voluntat dhonorar la memòria del qui fou un dels compositors de música per a cobla més emblemàtics i importants del segle XX.

El jurat estava format per músics vinculats al món de la cobla i representants de les entitats organitzadores.

La guanyadora de XXIII Beca Josep Maria Bernat per a Joves Instrumentistes de Cobla:

Mar Vilar Codina, instrumentista de flabiol, de 20 anys, va començar els seus estudis musicals tocant primer el piano a lEscola de Música de Palafolls i posteriorment la flauta travessera a la Banda que hi havia al municipi.

Als 13 anys s'incorporava a la cobla que fundava en aquell moment lEscola de Música de Palafolls. Fou en aquell moment quan optà per a tocar el flabiol.

Actualment estudia 6è curs de grau professional de música, i en els pròxims mesos té previst incorporar-se a la Cobla Principal de lEscala.