Dissabte, 20 De Gener De 2018

08/01/2018

ARRIBADA DE SES MAJESTATS ELS REIS MAGS D’ORIENT A BELLPUIG I SEANA

A Bellpuig, Ses Majestats els Reis Mags d’Orient han arribat avui divendres 5 de gener a les 6 de la tarda a la plaça Sant Roc, sobrevolant la població i enmig d’un cel ple d’estrelles dels desitjos.

Seguint els consells del Mag Galderic i la Nica, els infants de Bellpuig han facilitat larribada dels Reis Mags utilitzant Element Màgic, una cinta dels desitjos que havien de fer voletejar.

Després de ser rebuts per les autoritats, el Mag Galderic, la Nica, i un multitud de vilatans i vilatanes que els venien a rebre, Ses Majestats shan dirigit fins a l'Ajuntament, on han fet una salutació des del balcó i lalcalde els ha lliurat les claus de totes les cases de Bellpuig per poder repartir els regals.

Tot seguit ha començat la cavalcada de Reis que estava precedida per una carrossa amb el Mag Galderic i la Nica, i que acabava al Pavelló poliesportiu.

A l'interior del pavelló poliesportiu, Ses Majestats s'han fet fotos amb els infants.

Més tard, els Reis també han visitat Seana on han fet un repartiment de regals a dins de l'església.

A la tarda, els Reis Mags d'Orient han visitat les dues residències d'avis de la població, on també hi han assistit l'Alcalde de Bellpuig Sr. Salvador Bonjoch, la regidora de Benestar Social, Sra. Cristina Burgueño i altres regidors del consistori.

Els actes amb motiu de larribada dels Reis Mags dOrient a Bellpuig i Seana  els organitzava La Terrasseta Xics i lAjuntament de Bellpuig.

El Mag Galderic i els desitjos que es tornen fum.

Els darrers anys la Festa dels Reis a Bellpuig, gira al voltant d'un conte creat especialment per l'ocasió i que s'explica dies abans a les dues escoles del municipi.

El conte daquest any, El Mag Galderic i els desitjos que es tornen fum, explica que el Mag i la seva amiga Nica (amb qui es van conèixer lany passat), després d'escriure fórmules matemàtiques i estudiar les constel·lacions, van poder fer uns càlculs científics complicadíssims per saber com arribaria lEstrella Guia dels Reis a Bellpuig, i van descobrir que no té previst passar per la població, i per tant els Reis Mags no podran arribar.

Preocupats, el Mag Galderic i la Nica buscaven una solució a aquest fet, que finalment van trobar al Llibre Màgic de les Estrelles.

En el llibre, van llegir un missatge que els ajudaria a resoldre el misteri:

Només un motiu pot fer desviar l'Estrella Guia del seu camí: que els nens i nenes de Bellpuig soblidin de posar a les seves cartes algun desig autèntic, honest, algun desig bo per al món, per a les persones o per a la natura.

Un desig que no sigui res material. Ni joguines, ni jocs, ni res que se li assembli.

Els desitjos de veritat són per a totes les persones; no només per a una.

Els desitjos de veritat no es poden tocar amb les mans. A vegades no es poden ni veure...

Desitjos que es puguin complir cada dia, petits, senzills i casolans si es vol.
Desitjos que durin tot l'any i que NO ES TORNIN FUM: és a dir, que no es deixin de complir.

Desitjos que facin de la Terra, un lloc cada dia millor.

Quan les cartes dels nens i nenes no tinguin aquestes voluntats, l'Estrella Guia perdrà la seva bona direcció.

Que mai ho oblidin".

Així, el Mag Galderic i la Nica havien de comprovar que els nens i nenes de Bellpuig omplissin les seves cartes amb desitjos que no es tornessin fum.

Però van veure que la gran majoria de nens i nenes només demanaven objectes materials, només per ells; només jocs i joguines, sense tenir en compte els desitjos per fer una vida millor.

És per això que el Mag Galderic va demanar ajuda a tots els infants de la vila, i els va convidar a visitar la seva haima, per tal que el dia 5 de gener ningú soblidés de dur lElement Màgic que facilitaria larribada de Ses Majestats els Reis Mags dOrient.