Dijous, 14 De Desembre De 2017

27/11/2017

BELLPUIG CELEBRA EL CONCERT DE SANTA CECÍLIA I PREMIA AMB EL 29è “MÈRIT MUSICAL DE L’ANY” AL MÚSIC, PROFESSOR I DIRECTOR, XAVIER ROIG CAPDEVILA

Avui diumenge 26 de novembre a les 12 del migdia al Teatre Armengol de Bellpuig, s’ha celebrat el Concert de Santa Cecília amb què les entitats musicals de la vila honoraven a la patrona dels músics.

Durant el concert sha lliurat el 29è Mèrit musical de lany.

Al concert hi han actuat el Grup de Percussió de lEscola Municipal de Música, lOrfeó Joventut, la Cobla Lo Castell, el duet format pel Sr. Josep Maria Fontanals i la Sra. Paquita Armengol i la Banda Municipal de Música de Bellpuig.

Durant la mitja part del concert, lalcalde de Bellpuig, Sr. Salvador Bonjoch i la regidora de Cultura de lajuntament, Sra. Anna Quesada, han lliurat el Mèrit Musical de lAny, que aquest any en la seva 29a edició premiava al músic, professor i director Bellpugenc, Xavier Roig Capdevila.

Mèrit musical de lany.

El premi satorga ininterrompudament des de lany 1989, i té com a objectiu fer un reconeixement a totes aquelles persones, entitats i institucions de la vila de Bellpuig (o que han estat dalguna manera vinculades amb la mateixa), que han destacat durant lúltim any, o al llarg de la seva vida o trajectòria, pel foment de la música, pel seu aprenentatge, i per potenciar el plaer descoltar i interpretar música.

Aquest any, les entitats musicals de la vila de Bellpuig, amb la ratificació de lAjuntament de Bellpuig, decidien atorgar el "Mèrit Musical de lany 2017" a: Xavier Roig Capdevila.

Xavier Roig Capdevila.
Inicia els estudis de música al Conservatori Municipal de Música de Cervera.

Obté el Títol superior de violoncel i música de cambra al Conservatori Superior Jesus Guridi de Vitória-Gasteiz. Paral·lelament amplia estudis  a la Academia de Música Antigua de la Universidad de Salamanca amb Itziar Atutxa i a lESMUC amb Bruno Cocset.

Ha col·laborat amb diferents grups instrumentals del país especialitzats en música antiga com La Capilla Real de Madrid, lOrquestra Barroca de la Universidad de Salamanca, Capilla la Peñaflorida (País Basc), Passamezo Antico (País Basc), lOrquestra Barroca Catalana, lHarmonia del Parnàs, Estil Concertant (València), Inégal Consort i Vespres Darnadí.

Ha gravat diferents concerts per TV2, Catalunya Ràdio i TV3 amb lOrquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, Capilla Real de Madrid i  Vespres dArnadí.

També ha realitzat gravacions amb format CD amb els grups, Harmonia del Parnàs (Mà de Guido), Vespres dArnadí (Musiepoca) i Quartet Teixidor (Columna Música i Mà de Guido).

En el camp de la música dautor, ha col·laborat amb el cantautor targarí Xavier Ribalta.

En el món de la música tradicional ha sigut membre de la Cobla Juvenil de Bellpuig com a flabiolaire i des del 2015 és el director de la Cobla Lo Castell de Bellpuig.

Actualment és membre titular de lOrquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, del Ensemble Pyreneaus i del Quartet Teixidor.

En el camp docent és professor de violoncel a lEscola Municipal de Música de Solsona, al Conservatori Municipal de Música de Cervera i a lEscola Municipal de Música de Bellpuig.

Els guardonats del Mèrit Musical de lAny, des de lany 1989 han estat:

Ramon Saladrigues Fernàndez (1989), Banda Municipal de Música (1990), Josep Maria Bernat Colomina (1991), Narcís Saladrigues Fernàndez (1992), Cobla Juvenil de Bellpuig (1993), Orfeó Joventut de Bellpuig (1994), Escola Municipal de Música (1995), Cobla Tres Turons (1996), Federació Catalana dEntitats Corals (1997), Pere Mas Sambola (1998), Roser Trepat Minguell (1999), Ramon Saladrigues Solé (2000), Banda Municipal de Música (2001), Lluís Virgili Farrà (2002), lassociació Amics de Josep Maria Bernat (2003), la Càtedra Internacional de Música Emili Pujol (2004), Josep Maria Vidal (2005), Òscar Barqué (2006), Coral Sant Jordi de Bellpuig (2007), Maria Pilar Calafell Vilarrubí, Montserrat Bosch Llobera, Miquel Saladrigues Fernández i Dolors Aubach Anguera (2008), intèrprets de música de cobles de Bellpuig (2009), Bep Muñoz (2010), M. Rosa Capdevila Bonjoch (2011), Ramon, Antoni i Francesc Saladrigues (2012), Albert del Viso Tavira (2013), Albert Solé Bosch (2014), Josep Solans Gol (2015) Josep Maria Fontanals, Paquita Armengol (2016) i Xavier Roig Capdevila (2017).