Dijous, 14 De Desembre De 2017

27/11/2017

COMMEMORACIÓ DEL DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES I INAUGURACIÓ DE L’EXPOSICIÓ ITINERANT “VIOLÈNCIA MASCLISTA EN LA PARELLA: DESMUNTEM MITES?” A BELLPUIG

Avui dissabte 25 de novembre a les 6 de la tarda a la sala d’exposicions de la Casa de Cultura de Bellpuig,

sha celebrat un acte organitzat per lajuntament de Bellpuig, per a Commemorar el Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones (25 de novembre).

Tot seguit, ha tingut lloc la inauguració de l'exposició itinerant Violència masclista en la parella: desmuntem mites?, cedida per lInstitut Català de les Dones.

Lacte commemoratiu ha reunit una cinquantena de persones i ha començat amb un minut de silenci en record de les dones víctimes de violència de gènere.

A continuació, una representació de dones de la població entre les quals hi havia la presidenta de lAssociació de dones de Atenea de Bellpuig, Sra. Anna Sisó i la Regidora de Benestar Social, Sanitat i Dona de lAjuntament de Bellpuig, Sra. Cristina Burgueño, han llegit un manifest que es centrava en la visibilització, sensibilització i lluita contra les violències sexuals.
Aquest manifest estava redactat per la periodista Mònica Planas i consensuat per la Generalitat de Catalunya, les diputacions i les entitats municipalistes.

En finalitzar la lectura del manifest, la Regidora de la Dona, Cristina Burgueño, ha inaugurat lexposició, i ha informat als assistents dels serveis i recursos d'atenció que tenen a la seva disposició les dones víctimes de violència de gènere.

A lUrgell, el Consell Comarcal amb col·laboració amb els ajuntaments i daltres institucions, disposa del Servei dInformació i Atenció a les Dones de lUrgell, conegut com SIAD de lUrgell. Aquest és un servei gratuït que ofereix informació, orientació i assessorament en temes jurídics i psicològics per atendre les dones que tenen problemes en temes com poden ser separacions, divorcis, pensions alimentàries, violència de gènere, etc.

Exposició Violència masclista en la parella: desmuntem mites?.

L'exposició itinerant Violència masclista en la parella: desmuntem mites? cedida per lInstitut Català de les Dones, proposa una revisió dalguns mites associats a lamor romàntic i a la violència masclista i al mateix temps ofereix idees de reflexió per a transformar aquestes creences i avançar així cap a unes relacions lliures de violència masclista.

Lexposició es podrà visitar a la Casa de Cultura de Bellpuig els dies 25 i 26 de novembre, i 2 i 3 de desembre de 2017, de 5 de la tarda a 8 del vespre.