Divendres, 20 De Octubre De 2017

25/09/2017

CAMINADA SOSTENIBLE I SEGURA PEL TERME DE BELLPUIG

Avui diumenge 23 de setembre en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura impulsada des de la Generalitat de Catalunya,

el Consell Comarcal de l'Urgell i lAjuntament de Bellpuig havien organitzat una Caminada Sostenible i Segura pel terme de Bellpuig.

Lactivitat ha rebut l'assistència d'una cinquantena de persones, i començava a les 9 del matí amb la reunió de tots els participants davant de l'ajuntament.

Des daquest lloc, shan desplaçat fins a lesglésia parroquial de Sant Nicolau, on se'ls feia una visita guiada al Mausoleu de Ramon Folch de Cardona-Anglesola, que es troba al seu interior.

En acabar la visita, han començat a una ruta per Bellpuig passant per diferents carrers i monuments, fins a arribar al Parc del Convent on shan aturat per esmorzar.

A 2/4 de 12 del migdia ha tingut lloc una altra visita guiada aquest cop al Convent de Sant Bartomeu.

En acabar la visita sha reprès la caminada, que ha acabat a la 1 del migdia davant de lajuntament.

La Caminada Sostenible i Segura pel terme de Bellpuig, era una activitat gratuïta i oberta a tothom que organitzaven conjuntament el Consell Comarcal de l'Urgell i l'Ajuntament de Bellpuig amb la col·laboració del centre excursionista CIM de Bellpuig.

En aquesta, a més de fomentar hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com és caminar, es donava a conèixer lentorn, i els espais d'interès i monuments de la vila de Bellpuig.

El Mausoleu de Ramon Folch de Cardona-Anglesola, declarat Bé Cultural d'Interès Nacional lany 1925, fou elaborat per l'escultor napolità Giovanni Merliano da Nola entre 1522 i 1530 en marbre blanc de Carrara, i se'l considera una de les millors obres de l'escultura del Renaixement existents a Catalunya i a l'estat espanyol.

El Convent franciscà de Sant Bartomeu de Bellpuig, fou declarat Bé Cultural d'Interès Nacional lany 1985. Bastit des del 1507 amb diferents estils arquitectònics, és una mostra del pas del Gòtic tardà al Renaixement.