Dimecres, 16 De Agost De 2017

24/07/2017

BELLPUIG CELEBRA UNA 4a EDICIÓ DE LA “GIRIGADA”: PLENA D’ACTIVITATS I AMB UNA PLANTADA D’ESTIMAOCELLS

El dissabte 22 de juliol al Parc del Convent de Bellpuig, es va celebrar des de la tarda i fins a la mitjanit, la 4a edició de la “Girigada” (la festa de l’estiu de Bellpuig).

Enguany la festa presentava un programa amb multitud dactivitats per tots els públics, que van començar a 2/4 de 6 de la tarda amb una plantada dEstimaocells.

A les 6 de la tarda soferia berenar per als nens i nenes, i començava una gimcana amb diverses proves repartides per tot el parc del Convent.

A 2/4 de 7 de la tarda hi va haver una festa de lescuma per als infants.

Més tard va començar una sessió de ballaruca i el concurs d'escalabirres on els participants petits i grans, havien d'escalar i mantenir-se damunt duna pila de caixes de cervesa sense que caiguessin. Enguany va haver-hi dos guanyadors que van escalar 28 caixes cadascun.

Al vespre soferia a tots els assistents un sopar popular acompanyat de música.

La quarta Girigada lorganitzava l'Ajuntament de Bellpuig, amb la col·laboració de l'Associació de Joves de Bellpuig i lentitat organitzadora de festes de la vila Fes-te la Festa.

La Girigada vol oferir als veïns de Bellpuig i visitants, una activitat festiva enmig de lestiu per a totes les edats i a laire lliure. Al mateix temps, amb la festa es dóna a conèixer el Parc del Convent de Bellpuig, que disposa de taules i cadires, barbacoes, serveis i un parc infantil, entre altres instal·lacions que permeten realitzar-hi activitats doci enmig de la natura.

Plantada dEstimaocells.

Dins els actes de la 4a Girigada, va tenir lloc la plantada dels Estimaocells que els infants van construir en un taller del Parc de Nadal de Bellpuig denguany, amb el guiatge del naturalista Eduard Viver. El taller invitava a portar de casa i reciclar així, camises de màniga llarga, pantalons llargs i barrets per a fer els Estimaocells.

Diverses famílies van participar durant la Girigada a la plantada dels Estimaocells que shan ubicat dins lespai del Parc del Convent de Bellpuig, al costat del monument, envoltats darbres i vegetació, i en un lloc visible des del carrer La Font, que és un dels principals accessos a la població.

Els Estimaocells són un projecte amb els valors de la comunitat, reciclatge, art de territori i biodiversitat. Aquests, permeten una primera presa de contacte amb els ocells, les caixes niu, les menjadores fetes amb material reciclat, els micromamífers... En definitiva estimar els ocells construint la figura humana.