Dimecres, 16 De Agost De 2017

26/06/2017

BELLPUIG CELEBRA LA REVETLLA DE SANT JOAN

Bellpuig va celebrar el divendres 23 de juny la Revetlla de Sant Joan.

Els actes de la celebració van començar a la tarda al parc, amb activitats lúdiques per als infants.

Passats 2/4 de 9 del vespre també al parc, va arribar la Flama del Canigó que duia la Penya ciclista Pedal de Bellpuig des de Puigcerdà, on lhavia recollit al matí de la mà dels excursionistes del Centre excursionista CIM de la localitat, que havien pujat a la nit al Cim del Canigó, per recollir la flama renovada.

(La Penya Pedal va fer un recorregut en comitiva des de Puigcerdà, repartint la flama per diferents poblacions, fins a arribar a Bellpuig.)

Tot seguit es va fer lencesa del peveter, la lectura del manifest i el lliurament de la flama als municipis veïns que la venien a buscar.

A les 9 del vespre les Espurnetes Foc Foll oferien un correfoc, des de la plaça Ramon Bertran i fins al pavelló.

Seguidament a la plaça del poliesportiu hi va tenir lloc un espectacle de foc amb els dimonis Foc Foll i més tard lencesa de la foguera de Sant Joan.

La festa de la Revetlla va seguir amb un Sopar de germanor a laire lliure que va aplegar unes 500 persones, una sessió de ball amb el grup IRIS, i música, versions i DJs amb BALL THE RASKA, VIVÈRRIDS i DJ SELVAS al pavelló poliesportiu.

Homenatge al Sr. Josep Maria Bernaus Creus
(membre, president i president honorífic de la Penya Ciclista Pedal).

Aquest any lacte darribada de la Flama del Canigó a Bellpuig va esdevenir un homenatge pòstum al Sr. Josep Maria Bernaus Creus, que fou membre, president i president honorífic de la Penya Ciclista Pedal de Bellpuig.

Lencesa del peveter en arribar la Penya Pedal a la localitat va fer-la la seva neta, que també en forma part, i que seguia la tradició danar a recollir la Flama del Canigó a Puigcerdà amb bicicleta, com el seu avi.

La lectura del manifest va anar a càrrec de la filla del Sr. Bernaus, que en nom de la família va dirigir unes paraules dagraïment als assistents, per les mostres dafecte rebudes després del traspàs recent del seu pare.