Dimecres, 28 De Juny De 2017

05/06/2017

LA BANDA MUNICIPAL DE BELLPUIG INTERPRETA BANDES SONORES DE PEL·LÍCULES EN L’ÚLTIM CONCERT DEL IV CICLE DE CONCERTS "BELLPUIG RESSONA"

Avui diumenge 4 de juny ha tingut lloc a les 12 del migdia al Teatre Armengol de Bellpuig, el cinquè i últim concert del IV Cicle de concerts al Teatre Armengol "Bellpuig Ressona" a càrrec de la Banda Municipal Bellpuig.

La Banda Municipal de Bellpuig dirigida per Víctor Lleixà, en els darrers anys aposta per la innovació i la presentació de projectes diversos.

Daquesta manera, avui ha ofert un concert que portava per títol "De pel·lícula", en el qual la formació ha interpretat bandes sonores de cinema de tots els temps.

El Cicle de concerts al Teatre Armengol "Bellpuig Ressona" aquest any arribava a la quarta edició. Com sempre, la seva programació es dirigia a un públic familiar i es buscava garantir la qualitat de les interpretacions, que tenien un marcat caràcter pedagògic, enriquidor i interessant per a totes les edats.

Aquest any el cicle mostrava cinc tipus dagrupacions musicals diferents, amb la participació de lOrquestra Simfònica del Conservatori de Música de Tarragona i la pianista Alba Llorach, els professors de lEscola de Música, el Quartet Teixidor, la Cobla Lo Castell de Bellpuig i la Banda Municipal de Bellpuig.

El IV Cicle de concerts al Teatre Armengol Bellpuig Ressona, lorganitzava lEscola Municipal de Música de Bellpuig, amb la col·laboració de lAjuntament de Bellpuig.

Banda Municipal de Bellpuig.

La Banda Municipal de Música de Bellpuig fou fundada l'any 1941 amb Josep Capdevila Felip en la direcció, sent en aquell moment l'única banda que existia a la província de Lleida.

Al llarg dels anys ha basat les seves actuacions en concerts, cercaviles, processons i ha participat en diferents cicles musicals.

D'ençà que l'any 2001 l'Ajuntament de Bellpuig va promoure un canvi renovador a la Banda, amb la incorporació de nous membres provinents de l'Escola Municipal de Música de Bellpuig, la formació ha vist incrementar el nombre de músics i la qualitat de les seves interpretacions.

Des de lany 2012, en què Víctor Lleixà agafa la direcció, la banda porta a terme nous projectes que surten del repertori habitual de les bandes.

Lúltim any ha realitzat concerts a diverses poblacions amb repertori de jazz, swing, etc., amb el nom de "Big Banda". El novembre del 2016 va actuar en diferents concerts amb el grup de rock osonenc "Nyandú".

El passat mes de maig va participar en el concert "Reus a 4 Bandes" promogut per la Banda Simfònica de Reus.